Påsken nu?!

Hehehe.. (a)

Idag var en 8-16 dag och trots det hade jag bara 4 lektioner. 2,5 timmars håltimme efter första lektionen är galet onice (man blir så stört taggad på att gå upp klockan 6 då), och den här dagen har överhuvudtaget sugit ganska hårt. Svenskan var kul dock, satt och snackade skit med Freja, Oscar och Koffe hela lektionen. På rättskunskapen imorse sa folk dock massor av roliga saker, vilket var himla tur det. De lektionerna är så grymt tråkiga (jag HATAR vår lärare) i vanliga fall så det var skönt med lite puckon att skratta åt. Gruppen är dock sämst, folk ställer samma frågor gång på gång och fattar ändå ingenting. Det är ett mysterium att de kom in på Blackeberg...

Nu har jag precis varit ute på rökpromenad med Tobbe och låtsas plugga hälsopedagogik. Man blir så otaggad på plugg när det finns så mycket viktigare saker att göra: se på skräp-tv, lalla på facebook och bloggar, röka med Tobbe, öppna och stänga kylskåpsdörren gång på gång av ren uttråkning, kela med katten... klart att man inte pluggar när det finns så mycket viktigt att göra!

Hm... ja. Jag har typ aldrig något vettigt att skriva här längre men för er trogna läsares skull - ja, jag är ironisk - tänkte jag fortstätta snacka skit ändå. Kommer ni ihåg att jag brukade skriva Dagens groda förut? Det rann ut i sanden, mest för att grodorna började bli dåliga men också för att man glömmer sånt så lätt. Jag tänkte dock börja med en liknande grej nu, nämligen Dagens citat. I skolan säger folk så sjukt mycket kul så jag skulle alltid ha något att skriva. Om inte annat har man alltid ett par bra citat på lager från tidigare.

Mitt första Dagens citat kommer från dagens rättskunskapslektion. Vår lärare Anders gick igenom brott och straff:
"Om man begår flera brott kan man max dömas till 16 års fängelse. Men då krävs det alltså flera brott... mord på Kalle, mord på Johan... ja. Flera brott." - WIA

Nu ska jag slå ihjäl lite mer tid på att göra absolut ingenting.
Puss

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0