Den tar vi, sa polisen.

Sitter och pluggar och söker information till mitt SV-arbete.
Höll på att bryta ihop av skratt åt den här bilden:




Puss

<3


I have a dream

SHIT vad jag behöver semester.
Hur mycket jag än pluggar tar det aldrig slut. Hela tiden finns det någonting jag måste göra, någonting att stressa upp sig över. Jag orkar fan inte plugga mer idag, jag strejkar!

Jag vill så mycket. Jag vill resa, skratta, ta det lugnt, leva livet. Jag är trött på denna enformiga vardag där skola och stress äter upp mig inifrån. Ge mig MVG i allt. Ge mig studentflak och skrattande klasskompisar. Ge mig sommar, sol och bad. Ge mig jobb. Ge mig Kreta, London, New York och Thailand. Ge mig livet.
Snart. Bara 1,5 år kvar till frihet.

Nyss: Plugg plugg plugg
Nu: Strejk. Cigg.
Sen: Tv, sova.

Puss

<3


Tisdag

Hej!
Dagen, mycket kort: Skola, lagråd, middag med Freja, hem. Så!

Kollade runt bland lite bloggar och hittade den här bloggen. Tyckte det här skämtet var lite kul:

"Hur imponerar man på en kvinna?
Ge henne vin, överraska henne,
ring henne ge henne komplimanger,
krama henne, ta ut henne på restaurang,
håll om henne, gå ut och handla med henne,
 le åt henne, skratta med henne,
ge henne smycken, kela med henne,
köp blommor, håll hennes hand,
lyssna på henne, åk till månen och tillbaka för henne.

Hur imponerar man på en Man?
Kom naken och ta med dig ÖL!"

----

Nu ska jag plugga lite, skriver mer sen.
Puss

<3


Ett gott skratt förlänger livet

Hellu!
Kom just hem från ett spinningpass, känner mig alldeles mörbultad nu och jag älskar det.
Skoldagen var hur chill som helst, trots att den började med matte klockan 8. Efter matten hade vi håltimme till 12, men jag och Freja hade tid hos vår Syo vid 10 så vi stannade i skolan för en gångs skull. Nu har jag, efter samtalet med henne, bestämt mig för att skriva av mig från matte C. Skönt!
När vi snackat med henne åt vi lunch, vi hade många intelligenta diskussioner runt bordet och jag har nog inte skrattat så mycket på en lunchrast på veckor. Det behövdes dock, så det tackar vi Koffe och Oscis (hehehehehehe) för! Hade de inte varit för deras underbara tolkningar på vad jag och Freja sa hade samtalet tagit en helt annan vändning.
På eftermiddagen hade vi "integrationsdag" med ettorna. Vi såg på Billy Elliot och blev sen indelade i blandade grupper där vi skulle diskutera filmen. Ämnena sög dock så vi var klara på 5 minuter, varpå vi satt tysta och tittade på varandra i en halvtimme innan vi fick gå. Okej, riktigt så illa var det inte, men det är var inte långt ifrån. Klockan var typ halv 3 när vi slutade men eftersom Freja hade utvsamtal 15:40 så stannade jag i skolan med henne tills det var klart och sen åkte vi hem.

Nu hade jag tänkt plugga lite och sen sova. Men först: duschen!
Puss

<3


L.O.V.E

"When the night has come
and the land is dark
And the moon is the only
light we'll see
No I won't be afraid
oh I won't be afraid
Just as long as you stand
stand by me
stand by me"

L o k a l b e d ö v n i n g   a v   f ö r s t å n d e t .

Puss och gonatt

<3


Lyssna nu, tryck på knappen till vänster om sätet, lyft på hatten


Hittade en bild på mig och brorsan från när vi var på HM häromdagen.
Vi är fett snygga i hatt.

<3


Mentos in the rain

Jag och Emil har varit ute på äventyr.
Först gick vi till Björnboda (affär) för att köpa mentos, ni vet godisarna? Vi skulle testa att lägga den i en pepsi så den exploderade, hehe. Men när vi väl kom fram hade de inte mentos så då gick vi vidare till Statoil. Självklart hade de inte mentos där heller. Men vi gav inte upp, vi fortsatte till coop. Ironiskt nog var kolsyran slut i vår läsk när vi kom fram och vi orkade inte köpa en ny, så egentligen gick vi hela den promenaden i ösregn helt i onödan. Ser ut som en dränkt katt nu. Det gillar vi!

Nu ska jag byta om till torra kläder och sen plugga lite och så småningom blir det sängen.
Är galet trött numera.
Puss på er, bloggar nog innan jag lägger mig.

<3


Såhär ser man ut efter ett par timmar i ösregn. SEXI <3


Och såhär ser fötterna ut när skorna har läckt.
Myyyyys
<3


Maränger

Lyckades plugga lite natur iallafall. Och om jag lyckas peta i mig lite självdiciplin nu ikväll ska jag fortsätta med intrel, som jag också lyckades fixa lite med. Herregud.

Jag lagade ju som sagt carbonara till middag och då blev det massa äggvitor över, varpå jag fick något ryck och gjorde maränger. "Det kan ju inte vara så svårt", tänkte jag. Världens lättaste recept (socker, äggvitor, citron) och sen in i ugnen, 100 grader i en timme. Nemas problemas. Tog ut dem och de såg jättebra ut, lite gyllenbruna och lagom stora. Lät dem svalna medan jag vek tvätten (ja, jag har lekt hemmafru idag) och sen skulle jag lägga dem i en burk. NU började problemen. Det var skitsvårt att få bort dem från bakplåtspappret, TROTS att pappret var smort. Stod med fingrarna och en stekspade i typ 40 minuter innan jag fick damp och slängde hälften.
Men gott blev det!

Nu ska jag prata med bror min och se om han har lust att följa med ut en stund. Han snackade om att han ville köpa läsk för en stund sen så om han går kan jag följa med så får jag röka. Det vore trevligt.
Jaja, nu ska jag sluta snacka skit och göra något vettigt istället (typ äta maränger och retas med min bror, hehe).
Puss

<3

15:05

Okej, nu är det officiellt:
Jag suger på att plugga.


<3


Sunday bloody Sunday

Gomorron.
Idag är det söndag och Rogers födelsedag. 45 år blir han. GG. Grattis Gubbe =)
Men precis som alla andra söndagar måste jag plugga idag. Det var snack om att vi skulle gå ut och äta ikväll men det blir tydligen inte av pga ungarna + att Roger har kurs vid 7. Så istället ska jag laga middag. Pasta carbonara blir det, moahahahahaha.
Just nu är mamma och Roger på Siba för att köpa en ny dator åt Emil. Vet inte riktigt varför just idag, men morsan har väl fått fnatt igen eller nåt. Jaja. Jag och Emil är iaf barnvakter just nu och jag tänkte passa på att plugga lite. I den mån det går när man har två tokiga småbarn runt benen, det vill säga.
Det är bara 4 veckor kvar till jullovet nu och de kommer bli hemska. Det är nästan en nackdel med lov: man ska alltid lämna in 749 olika uppgifter och ha 316 prov dagarna innan. Hemska tanke.

Här är mitt schema för den kommande veckan:

Må: Syo 10-11, integration 1or/2or på eftermiddagen. Filma till sociologiarbetet?
Ti: Lagråd 15:10.
On: Praktik, heldag. För min del innebär det alltså att sitta på en stol i ett klassrum och göra ingenting, eftersom jag kommer att vara "lärarpraktikant"...
To: Filmkunskapsförhör
Fr: Redovisning praktikdag, hälsoarbetet ska in och NK-prov. Kvällen: Kryssning med farsan och CO.
Lö: Kryssning.
Sö: Hem från kryssning. Plugga matte.
+ att varje dag, hehe, skulle vi behöva filma till sociologiarbetet som ska vara inne nästa måndag.

Yippiekayey Mathafakka.
Puss

<3


Det var bättre förr...


...tills nu.
<3


The apple doesnt fall too far from the tree

Äntligen fredag!
Fanns det inte typ ett tvprogram som hette så? Tror det var ett humorprogram, jag tittade aldrig på det men fick intrycket av att det var rätt värdelöst. Någon som vet vilket jag menar?

För att dra dagen i korthet så började jag 8 med NP i engelska. Det gick... sådär. Ämnet var "What makes a good life?" och jag svamlade om att uppskatta de små sakerna i livet och att vara nöjd med sig själv. 3 sidor rent skitsnack med andra ord. MVG here I come. Efter engelskan var det intrel (<3) men vi gick efter en halvtimme för att vaccinera oss mot grisflunsan (HAHA). Visserligen tog jag sprutan förra torsdagen men Freja var så rädd att jag var tvungen att vara med. Hon är sötast. Matte efter det, en timmes genomgång medan jag och Freja satt och småskrattade åt Mizgins underbara "ska ni vara snälla idag?"-utbrott, jag verkligen älskar det.
Efter lunch var det samhällskunskap. Frida skrev på vår sociologirapport medan jag, Freja och Jossan satt och planera filmen ännu mer noggrannt. Nu blir det nemas problemas att filma nästa vecka.
Vi hade ingen NK så ett flummigt klassråd och en fika senare slutade vi och började röra oss hemåt. Vi gick in på Coop i V-by för att Freja skulle köpa middag och på vägen ut såg vi en kille helt klädd i leopardmönstrade kläder. Det såg helt sjukt ut.

Nu när jag kom hem kokade jag tevatten och tog en mandarin, snackade lite med Emil också. Vi listade ut att vi förmodligen får entrecôte till middag, hehe. Sen hörde vi ungarna utanför och då bokstavligen rusade vi in på våra rum medan vi skrek "FLY!". Det var lite kul det också.
Ikväll ska jag se på Idol och sen blir det film med Emil, det går någon på tv ikväll som han tyckte att vi skulle se. Ska upp tidigt imorgon så det är lika bra att stanna hemma. Vad ska ni göra ikväll?
Skriver nog mer sen.
Puss

<3


Gammal bild. Är lite kär i mitt hår.
<3


This is the first day of the rest of your life

Hej på er!
Nu är klockan halv 11 och jag ska strax gå och lägga mig, är helt galet trött.

Dagen började med engelska, rätt okej lektion men den kändes betydligt längre än en timme, usch.
Sen var det spanska, med samma lärare, och där pratade vi en lång stund om ett prov vi ska ha v 51. Vi ska, under lektionstid, skriva en uppsats om spanska inbördeskriget. Den ska självklart vara till 100% på spanska (vår lärare var dryg när folk frågade och sa turkiska, tyckte det var väldigt kul) och det bästa av allt är att den ska vara 3-4 sidor lång. Tre till fyra. TRE TILL FYRA. Döda mig långsamt.
Efter lunch var det svenska. Vi ska skriva en text och hålla ett argumenterande tal, men istället för att göra något vettigt i 1,5 timme (typ fika), satt jag, Malin, Freja och Oscar och diskuterade Oscars och Frejas ämne. Oscar kom till slut på ett men Freja är uppenbarligen jävligt kräsen.
Sista lektionen var för mig Filmkunskap, i tre och en halv timme. Underbara lektioner. Filmkunskap är rätt kul, men i och med att vi inte helt otippat ser på film under större delen av lektionen får vi ingen rast. När man suttit på en hård, hemsk trästol i typ 2,5 timme säger kroppen ifrån ordentligt. Då känns det riktigt bra att veta att det är en timme kvar, jag lovar.
När skoldagen var slut kändes mitt huvud som en klump bly. Jag var dessutom vrålhungrig och på allmänt pissigt humör så det första jag gjorde när jag kom ut var att ta en cigg. Då blev allt liiiiiiite bättre, faktiskt. Underbara nikotin <3

Under kvällen har jag sett på tv, hanterat skitjobbiga ungar, varit barnvakt åt skitjobbiga ungar, ätit typ 10 mandariner, druckit 4 koppar te, sett lite till på tv och slutligen hamnade jag här. Har nationellt prov i Eng A imorgon men jag har absolut ingen som helst ork till att plugga när jag inte ser någon egentlig anledning till det. Därför kan jag, med tårar i ögonen och stolthet i rösten, säga att det här är min första pluggfria dag på typ en vecka.
I'm clean! <3

Nu ska jag återgå till tvn för att senare däcka där. Det kommer att ta ett tag så om ni vill mig något finns jag förmodligen på mobilen, åtminstone fram till tolvslaget. Skriver mer om mitt intressanta lilla liv imorgon.
Puss

<3


...och Satan skyfflar kol i källarn.

Det blev inte så.
Jag har varken tvättat eller fixat med julklappar. Istället har jag pluggat, pluggat och pluggat lite till; läst två kapitel intrel, skrivit klart min naturtext och fixat engelskaläxan. Jag är bäst.
Nu ska jag strax duscha och sen ska jag lägga mig framför tvn och se på scrubs tills jag somnar, det lär inte ta alltför lång tid för jag är helt slut. Börjar tidigt imorgon också så det är lika bra att försöka sova ut för en gångs skull.
Vi hörs imorrn.
Gonatt

<3


Onsdag

Jävla väder. Jag är så trött på det.
Ge mig maj. Eller Grekland. Bangar inte.

Det var en kort skoldag idag. Började med utvsamtal kl 11, sen var det lunch. 12:05 var det matte, Mizgin är helt klockren. Man kan verkligen sitta och skratta sig igenom hans lektioner om man lyssnar på vad han säger. "Ska ni vara snälla idag? Det är faktiskt onsdag/fredag/måndag och då ska man vara snäll!" Underbart.
Efter matten var det naturkunskap, vi hade redovsiningar. Jag, Freja och Malin hade gjort en PP-redovisning om huden och kroppens sinnen. Vi ägde, det var grymt.
I och med att jag och Malin redan haft NP i engelska så åkte vi till V-by efter naturen, medan Freja hade prov. Vi gick runt i lite affärer som vanligt innan vi - såklart - hamnade på vårt café. Te och marabouchoklad is the shit. Freja joinade oss typ en timme senare och vi satt där ytterligare typ en timme innan vi började dra oss hemåt.

Nu ska jag strax gå upp och starta en maskin tvätt innan jag fortsätter jobba på julklapparna. Det är inte lång tid kvar nu, faktiskt. Bara 4,5 veckor kvar tills jullovet nu, det har gått så galet fort så det är helt sjukt. Fortsätter det i det här tempot tar jag studenten typ imorgon. Bangar inte.

Skriver mer sen.
Puss

<3



Ge mig sommar.
NU.



Says your the only one, but don't believe her

"Out on the street of broken dreams
Where no one ever wins
Just when you thought you'd made a start
You're back where you begin"

Musik är kärlek. Stimulans för hjärnan och lokalbedövning av förståndet.

<3

Lokalbedövning av förståndet


<3


Söndag 15 nov

Sådär.
Nu har jag lugnat ner mig från morgonens chock och ska strax hoppa in i duschen. Smsade Annie för en stund sen för att se om hon har lust att gå ut på en promenad, men hon vaknade tydligen nyss så det är ingen idé att gå än.
Idag är planerna att först träffa Annie, sen plugga lite och sist men inte minst fortsätta fixa med julklapparna.
Mammas blev klar igår, en mindre att oroa sig över.
Saknar Freja, har inte träffat henne sen i fredags. Men hon kommer ju hem från landet idag så jag kanske kan locka ut henne ikväll genom att bjuda på choklad. Det funkar alltid.
Puss

<3

"SD större än C och KD i Sifo"

Har ni läst SvD idag?!
I en artikel står det att SD (Sverigedemokraterna) får 5,8 % av väljarnas röster i den senaste SvD/Sifo-mätningen. Jag blir helt tokig. 5,8 % innebär en plats i riksdagen och det nöjet ska de absolut inte få ha. Att partiet finns och har väljare kan man inte göra så mycket åt, men fan heller att de ska in i riksdagen!
Nu uppmanar jag er alla, och då menar jag ALLA, med rösträtt att rösta i nästa val. I förra riksdagsvalet var det bara 76% av alla med rösträtt som röstade. Detta innebär att i rösträkningen blir 76% = 100% av rösterna, varav alla väljare får fler procentenheter per person, även SDs. Om vi vill fortsätta ha ett demokartiskt Sverige måste vi minska deras inflytande, genom att själva gå och rösta. Om vi kunde höja 76% till 96% skulle risken för att SD kom in i riksdagen vara betydligt mindre.
Det finns faktiskt ingen bra anledning till att inte gå och rösta. Till alla människor som tänker att deras röst inte spelar någon roll: klart den gör! Och till alla förstagångsväljare som är för lata för att sätta sig in i politiken och ta ställning: ta tummen ur röven och TA STÄLLNING, Sverige behöver er! Att ha rösträtt är en LYX som människor i odemokratiska länder drömmer om att få, och vi i vårt lilla skitland har blivit så lata att vi tar det för givet. Men guess what, demokrati är inte något vi kan ta för givet längre. Speciellt inte om SD kommer in i riksdagen.

Jag vill ha ett demokratiskt Sverige och om SD ska sitta i riksdagen och vara med och bestämma vill jag inte bo här längre. För säga vad man vill, men det är fullkomligt vansinnigt att odemokratiska ledare ska styra ett demokratisk land.


I ain't got time for the game, cause I need you

Ibland mår man bra. Ibland mår man mindre bra. Och ibland mår man rent ut sagt förjävligt.
Just nu ligger jag någonstans mellan de två sista. Hösten har den inverkan på mig. Jag får inga lyckorus som jag ibland kan få på våren och jag går inte omkring och ler utan anledning, som också händer under de varmare månaderna. På hösten går jag omkring och är deprimerad mest hela tiden. Men det är självklart inte bara hösten som gör att jag mår dåligt just nu. Det händer så fruktansvärt mycket skit i mitt liv att mitt psyke helt enkelt inte riktigt klarar av det.

Ja, jag saknar dig. Nej, jag är inte arg. Men jag väntar fortfarande på ett svar.

Jag kom just hem från Annie. Hon ringde mig i panik för några timmar sen efter att hennes liv i princip rasat ihop som ett dåligt byggt torn av kaplastavar. Därav inlägget här nedanför, det kan vara viktigt att nämna. Som så många andra gånger satt vi under taket på en skolgård och rökte, pratade och emellanåt delade vi en tystnad som sa mer än alla ord vi sagt under hela dagen.
O r d  b e t y d e r  i n g e n t i n g  o m   m a n   i n t e   v i s a r   v a d   m a n   s ä g e r . Dagens visdomsord.

Innan jag går och lägger mig vill jag tacka Annie och Freja. Jag skulle tagit livet av mig för länge sen om det inte vore för er. Ni ska veta att jag älskar er mer än någonting annat, jag ställer alltid upp för er, vad det än gäller. Precis som jag vet att ni ställer upp för mig.

<3

Ni kan ta er hela bunten

Något jag tänkt på de senaste dagarna är att folk verkligen beter sig som idioter. Ibland undrar jag verkligen om det är mig det är fel på, eftersom jag ofta tycker att hela jävla världen är pucko. Men idag fick jag bekräftelse. Det är inte mig det är fel på.
Killar är svin, som Gudrun Schyman(?) sagt ett par gånger. Det har jag också tänkt på de senaste dagarna, och liksom på så mycket annat fick jag bekräftelse för det också idag. Så här är en liten hälsning till alla er idioter som av någon outgrundlig anledning läser den här bloggen:
.
Apropå svin.
Och lite apropå svininfluensan.

Olof spekulerar

"Tänk då på yrkeskriminella som planerar det här. De måste ju tänka på sånt här hela tiden; hur ska vi stoppa polisen, var finns helikoptern... Och det är ju alltid lika kul när Internationella Insatsstyrkan kommer och griper någon såndär, de har ju också masker så det ser ju precis likadana ut. Man undrar ju vem man ska vara mest rädd för..."


Gets her kicks after six

Hej på er!

Sitter här i mitt rum och pluggar naturkunskap, jag, Freja och Malin ska göra en PowerPoint om kroppens sinnen imorgon när vi är lediga så jag sitter och förbereder mig för det.
Om en stund ska jag äta middag och sen ska jag till v-by och träna. Det ska bli helt galet skönt, har inte tränat på flera veckor pga sjukdomar hit och dit så min kondis är i botten just nu. Hade sån träningsabstinens i lördags att jag trodde jag skulle dö, det kröp verkligen i hela kroppen på mig! Men nu blir det äntligen träningsdax igen, 45 minuters spinning står på schemat, moahahahaha!

Ikväll ska jag duscha (ofkårs) och sen ska jag plugga lite mer natur om det behövs, plus spanska och internationella relationer. Om klockan inte är alltför mycket när det är klart ska jag börja pyssla med lite julklappar till mina nära och kära, satt och planerade igår och ikväll ska planen gå i verket. Lika bra att vara ute i god tid för en gångs skull, i vanliga fall slutar det alltid med att jag har panik två dagar innan jul för att jag inte har några pengar men hälften av alla julklappar kvar att köpa. Men nej, inte i år. Framförhållningen är på topp, sådeså.

Nu ska jag fortsätta plugga så att jag kanske hinner klart med NKn innan middagen. Skriver nog mer ikväll.
Puss

<3


Lördagsmys

Gomorron! (hehe)
Festen igår var hur kul som helst. Vi drog till Alex, drack lite, skrattade, rökte och hade kul innan en kille kommer inspringandes i köket och vrålar "ALEX ÄR ALKOHOLFÖRGIFTAD AMBULANSEN ÄR PÅ VÄG ALLA MÅSTE UUUUUUUT!!!!". Vad som hände sen kan ni säkert lista ut.
Vi drog vidare till Sandras brorsas lägenhet och festade vidare. Där var det också askul, vi drack och rökte ännu mer, spelade kort, sjöng och skrattade. Min gamla jobbarkompis Markus var där, han var minst sagt förvånad över att se mig där, haha! Kvällen slutade vid typ 2 då vi satte oss på nattbussen hem, jag var hemma typ halv 3 och däckade ganska direkt.
Idag är jag inte speciellt bakis, var lite skakig imorse och har lite huvudvärk nu men annars är det lugnt. Det är också jävligt skönt, faktiskt. Nu sitter jag och äter frukost/lunch och ska strax pyssla med mina syskon. Vet inte vad morsan har hittat på nu men eftersom jag tydligen är "så himla kreativ!" så har jag inte så mycket val. Det blir säkert kul.
Ikväll vet jag inte vad som händer, tror jag stannar hemma och ser på film bara. Saknar att ha filmkvällar på riktigt (a). Hoppas att ni hade en lika bra kväll som jag igår!
Puss

<3



Jag och världens sötaste lillasyster för ett tag sen.
Erkänn att vi är fett lika ;)
<3


Get the party started...


Nu sticker jag!
PUSS
<3


Dont stop the (party)music

Hej på er snyggingar!
Står framför spegeln och försöker välja kläder (fattar inte hur nåt så enkelt som klädet kan bli så sjukt svårt), ska möta Tobbe 20 i 8 vid Coop så jag måste dra om typ en timme. Taggar till en playlist i mitt iTunes som heter "TAGGA", haha. Massa bra partymusik!
Varken Freja eller Malin kunde följa med ikväll så det blir jag och Tobbe som åker tillsammans. Sen hoppar det på fler människor i Jakan och sen är festen i Bro, hos Alex tror jag, det visar sig. Kul ska det bli i alla fall ;) Imorrn ska jag vara barnvakt på dagen så jag måste sova hemma ikväll, får se när jag kommer hem... hehe, mamma kommer döda mig. Men man lever bara en gång.
Ska ni vara lika galna som vi ikväll?

Nu ska jag sota mina ögon och kladda på mer foundation och sen ska jag fixa håret.
Puuuuuuuuuuuuuuuuuss

<3


Jag hatar er, älsklingar! <3

Telefonsamtal mellan mig och Tobbe, vi pratar om en fest vi ska på ikväll:

Jag: Har du cigg?
Tobbe: Nja.. ett halvt paket typ. Men jag ska köpa mer ikväll. Har du?
Jag: Nej, jag har sån jävla abstinens.
Tobbe: Vadårå, på hur länge har du inte rökt?
Jag: Två dagar.
Tobbe: SKOJAR DU APA MED MIG?!?!
Jag: Nej jag skojar inte, fatta vilken abstinens jag har!
Tobbe: Herregud. Vi får fixa ikväll.
Jag: Gud ja.

När jag la på asgarvade Freja och Malin. Jag hatar dom lite. (a) <3333

Puss

<3


All in all we're just another brick in the wall

Började 12 idag. Det var fett skönt.
Innan skolan åt jag och Freja sushi till lunch i v-by, vi satt och snackade skit och spillde soya överallt. Eller ja, hon snackade och jag spillde, men ändå.
I skolan var det matte, natur och engelska. Matten är hemsk, tycker vissa saker vi gör är helt tokigt svåra. Ska nog skriva av mig från matte C, den kursen kommer ändå bara ge mig ångest. Och om jag läser den kommer jag vara tvungen att lägga ner så gaaaaalet mycket tid på den bara för att få g, det funkar inte när man har ambitioner att få höga betyg i andra ämnen.
Hur som helst. Efter skolan åkte jag och Annie till stan, fönstershoppade lite (haha) och åkte sen till v-by och åt middag där. Jag måste verkligen sluta äta ute, det blir så dyrt. Bortskämd är jag.

För en stund sen såg jag och Roger Män som hatar kvinnor, som jag och Emil köpte på Coop häromdagen. Har läst alla böcker i Millenium-serien av Stieg Larsson och tycker att de är olagligt bra allihop. Jag måste säga att filmen också var helt extraordinär, speciellt för att vara en skildring av en bok. De filmerna brukar ju inte vara en bråkdel så bra som böckerna i vanliga fall, men nu tycker jag faktiskt att de hade lyckats. Så, läs böckerna och se filmen. Det är en order!

Nu är det dags att för mig att fixa lite grejer för imorgon och sen ska jag sova. Imorgon blir en bra dag. Visserligen är det en lång skoldag, med inte alltför roliga lektioner, men efter skolan ska jag träffa min älskade syster Emma inne i stan. Saknar henne som fan ska hon veta!

Men nu är det sängen som gäller.
Puss

<3


Update 3 nov

Dags för lite uppdatering igen.
Sen sist jag skrev har jag varit sjuk, haft höstlov (där jag var på kryssning med min familj + Freja, HELVETE vad kul det var!) och kommit tillbaka till skolan. Det är tisdag och jag är redan trött på pluggandet, vilket enligt mig är rätt illa.
Men, och det är ett väldigt stort men, en sak är helt underbar. INGEN MER VÄRDELÖS IDROTT I SKOLAN! Det är så jävla skönt att aldrig med behöva stressa till och från omklädningsrummet, aldrig mer behöva vara livrädd på fotbollsplanen, aldrig mer ens behöva sätta en enda fot i idrottshallarna om man inte vill. Frihet kallas det. Så jävla skönt. Jag har absolut ingenting emot att träna - tvärtom tycker jag att det är skitkul om man får göra det man tycker om. Men just skolidrott har aldrig varit min grej. Det är så mycket lagsporter och sånt är jag verkligen inte bra på, framför allt för att jag inte tycker att det är kul. Och nu känns det som om ett ton sten har lyfts från mina axlar för att jag äntligen slipper bekymra mig för det.

Idag har jag gjort det vanliga: varit i skolan, fikat i v-by med freja och malin, kollat lite i affärer, kommit hem och ätit middag, "pluggat" lite (öppnat matteboken, konstaterat att det är omöjligt och lönlöst att ens försöka, stängt den igen) och sen placerat mig här.
Nu ska jag och Emil promenera iväg till Coop för att se om vi kan hitta några bra filmer, de ~25 st vi har hemma börjar bli väldigt tjatiga. Ikväll blir det förmodligen att se på film, i och med att jag inte har någon idrott (!!!!!!!!!!!!!!!!!) börjar jag 12 så jag kan unna mig en hyfsat sen kväll.

Nu ska vi dra,
pussssss!

<3

Btw: Evanescence är bäst:

How can you see into my eyes like open doors?
Leading you down into my core where I've become so numb,
Without a soul (without)
My spirit sleeping somewhere cold
Until you find it there and lead it back....home



(Wake me up)
Wake me up inside
(I Can't Wake up)
Wake me up inside
(Save me)
Call my name and save me from the dark
(Wake me up)
Bid my blood to run
(I can't wake up)
Before I come undone
(Save me)
Save me from the nothing I've become

Now that I know that I'm without
You can't just leave me

Breathe~ into me and make me real
Bring me to life

(Wake me up)
Wake me up inside
(I Can't Wake up)
Wake me up inside
(Save me)
Call my name and save me from the dark
(Wake me up)
Bid my blood to run
(I can't wake up)
Before I come undone
(Save me)
Save me from the nothing I've become

</3


RSS 2.0