Onsdag

Jag spenderar i ca 15 timmar av min fritid i veckan med att göra något jag avskyr.
Det låter hälsosamt, absolut.
"För min skull" my ass.

<3

Back in business

Nu är det bara 16 dagar sedan jag bloggade sist. Jag suger.
Sedan dess har det hänt en del. Som ni redan vet har jag varit sjukt, gick på massa tabletter och så småningom blev jag frisk. Strax efter det blev det sportlov och jag åkte till Lanzarote med min familj. Kunde inte prata med Freja på en hel vecka och det gjorde mig bokstavligt talat illa. Jag hade fysiskt ont av saknad. Men nu är jag hemma igen och jag har fått träffa min älskling. Dessutom kan jag smsa henne när jag vill. KÄRLEK!

Lanzarote var nice. Ca +22 grader i skuggan och +17 på kvällarna, så det var betydligt skönare ute än vad det är här hemma. Vad gjorde vi då? Jo, jag och Emil delade på ett hotellrum och morsan o Co delade på ett annat, vilket innebar att vi kunde sova bort halva dagarna. Det var välbehövt, om man säger så. Frukosten bestod av fullkornsbaugette med philadelphiaost och serranoskinka + juice av tropiska frukter och det var nog den godaste frukosten jag ätit (i alla fall om man ska räkna bort det som egentligen inte är frukostmat, typ choklad och brieost). Efter frukost gick vi till stranden eller poolen, de andra badade medan jag satt i en solstol eller låg på en handduk och läste Dracula. Mycket bra bok med med en fascinerande historia (hint: läs den!). Vid ca 15:30 gick jag tillbaka till hotellrummet, duschade och gjorde mig i ordning och vid ca 18:00 gick vi ut och åt middag. De första dagarna försökte vi äta vid 20-20:30, men då var barnen så trötta att de inte åt något så det gav vi upp ganska snabbt. Efter middagen sa jag och Emil godnatt och gick tillbaka till hotellrummet medan morsan o Co satte sig i hotellrestaurangen där det nästan varje kväll var underhållning för barnen. Då de intet ont anade föräldrarna satt i baren bytte vi om och fixade oss ännu mer, innan vi drog ut på stan. Hittade en kareokebar som hette TITO's där vi spenderade varje kväll onsdag-söndag. Underbara människor, underbar stämning, underbar musik, underbara drinkar och underbara priser. DET gillade vi, mycket! Vid 1-halv 2 rörde vi oss hemåt och sen däckade vi vid typ halv 3. Det var en väldigt bra dygnsrytm med ett utomordentligt bra schema tyckte jag, men det tyckte tydligen inte min mor för hon tvingade oss att åka hem igen. Jag hade lätt kunnat stanna en månad till, minst, om bara Freja kommit dit. Då hade mitt liv varit komplett. <3

Nu är det dock slut på det roliga och dags att gå back in business. Jag har två prov den här veckan - spanska på torsdag och samhällskunskap på fredag - men har inte orkat börja plugga än. Det börjar bra, absolut. Men jo, jag ska faktiskt plugga lite spanska innan jag lägger mig i sängen och tittar på Pulp Fiction. Fick lite Tarantino-abstinens idag då jag citerade den filmen på lunchen, så den tänkte jag att jag ska bli av med innan jag somnar i alla fall.

Faktum är att jag till och med har varit så duktig att jag skrivit ett "Dagens citat" åt er:
"Men det är bara mitt och ******* sätt att kommunicera: han säger älskling, jag säger nej." - Freja, idag


De här bilderna är tagna när vi just kommit hem från TITO's.
Vi var knappt lulliga, bara en sån sak.
Men vi var snyggast på Lanzarote.
Egentligen.



Puss

<3

RSS 2.0