Snygga är vi i vilket fall <3




Man kan inte vara seriös jämt.
Speciellt inte när livet suger.

<3


.

Livet är ironiskt.

  • Vår nollning blev upptäckt pga en snubbe som blev alkoholförgiftad
  • Klassen kommer att polisanmälas...
  • ...om ryktena stämmer så blir det för "mordförsök" (jävla skitsnack)
  • Skolfesterna som var planerade ställs eventuellt in nu
  • Kärleksproblem all over the place

...och som om det inte räckte har vi typ 2 ton läxor.
Skjut mig.

<3


<3


Du och jag mot världen.
Resten kan ta sig.
<3


7 september

Boomtown rats:
"Tell me why - I don't like Mondays
Tell me why - I don't like Mondays
Tell me why - I don't like Mondays
I wanna shoot the hole day down"

Det ligger något i det. Ingen tycker om måndagar. Visserligen skrev de den här låten för att Brenda Spencer, 16 år, gjorde sig skyldig till en av de mest omtalade skolmassakerna någonsin 1979 och hennes ursäkt till att hon skjutit mot skolan i typ 6 timmar var "I don't like Mondays", men ändå.

Denna måndag var trots allt inte så hemsk. Vi hade randig förmiddag igen så jag började kvart i ett (det gillar vi) med samhällskunskap. Vi diskuterade ekonomi, när lektionen var slut satt halva klassen och sov. Ekonomi suger. Hur som helst, efter sh var det engelska. Vi ska skriva en argumenterande artikel om något vi stör oss på i samhället och efter en halv lektion av genomgångar tvingade jag ut Freja och Malin till Colluseum så att jag kunde röka. Vi satt och pratade om anorexi och skönhetsideal så när vi kom in lurade vi i Blondoscar att Freja ville gå ner 7 kilo. Han trodde inte på det, men vi försökte i alla fall... eller nåt.

Efter skolan åkte jag och Freja till V-by. Vi var hur tjejiga som helst, provade underkläder, kläder, skor, smink.... you name it. Stackars Daniel tvingades runt i de mest tjejiga butikerna i hela V-by, förstår inte att han orkade. Men det var kul att han var med, vi tvingade honom att prova en rosa tröja (som faktsikt såg rätt okej ut) och två par helt gräsligt fula shorts. Ett par ceriserosa och ett par blommiga i rosa/lila/blått. Det var kul att se, måste jag säga. Men Daniel ville såklart hämnas så han tvingade Freja att prova en blus och ett par leggings. Inte okej, hennes var tusen gånger värre. Men men, resultatet var helt strålande. För visst passar de henne perfekt?
Puss och gonatt

<3


I provrummet. Det är hennes stil.


Kärlek <3

Jag tog ett stadigt grepp om dig i min hand och förde dig långsamt till mina läppar.

Jag kände mig hög, blev snurrig av din närvaro.

Ett leende som jag saknat så.

En känsla så efterlängtad att det knappt går att beskriva.

G l ö d e n.

V ä r m e n.

Fan vad skönt det är att röka.

<3

Jävla pissförkylning.

Jag är trött på att vara sjuk. Att inte orka göra någonting eller träffa någon suger. Allting suger, hårt.
Jag är så jävla röksugen så jag håller på att dö, har inte rökt på typ två dygn. Är lättretlig och förbannad och varm och har ont i halsen men vill inte dricka mer te för då blir jag ännu varmare. Och morsan är en bitch och släkten är jobbig och imorgon börjar skolan igen. Har inte pluggat någonting så i veckan kommer jag få ångest och jag har inte ens kommit på vad jag ska snacka om på svenskan. Jag vill ut och röka och snacka skit med Freja och Annie, skratta åt allt dumt vi säger och bara glömma att jag mår piss.

Helvete vad jag är trött på allt just nu.


Vissa saker minns man...



... det bara är så.
<3


Det här suger.

Det finns ett par saker som suger med att vara sjuk;

  • Man ser ut som ett lik
  • Rummet blir ovanligt stökigt eftersom man inte orkar bry sig
  • Alla tycker att man är lite av en pestråtta som går runt och hostar hela tiden
  • Teet tar slut efter några timmar
  • Man är ovanligt sugen på choklad men orkar inte gå och handla
  • Halsen gör stört ont och man kan knappt prata

Men det som är värst är att man inte orkar göra någonting.
Nikotin-abstinensen blir värre och värre. Men jag är för trött för att göra något åt det.

</3


Svårt att tro, eller hur?


Lördag

Igår nollade vi våra ettor.
Fyfan vad kul det var. Det började med att några mötte upp dem i Blackan, medan vi andra gömde oss i skogen. När de kom så höll Adam ett tal för dem och sen sprang vi ner ur skogen och skrek för att chocka dem lite. Jag tror vi lyckades.
Ettorna var indelade i 4 lag, som senare ändrades till 3. Den första tävlingen var vodkarace, det lag som svepte flaskan först vann. Vissa lag var helt klart bättre än andra, men till slut fick vi en vinnare och då var nästa tävling norsk fylla. Ni kan ju tänka er; först svepa en liter vodka på 5-6 personer och sen norsk fylla på det. Vodkan går rätt upp i skallen, pang så är man packad. Några spydde redan efter den här tävlingen, men det var väl till störst del pga snurrandet och inte så mycket pga fyllan. Kvällen fortsatte med skottkärran, hoppa säck, slicka grädde från magen-tävling och persiko-staffett där man skulle plocka upp en persika ur en mjölig påse med munnen, ge till en annan i laget som i sin tur skulle springa tillbaka till säcken osvosv. Vid varje tävling skulle man ta 3-5 shotar vodka, såklart, så när alla tävlingar var klara var många rätt packade.
Det var en lyckad nollning. Alla verkade hade kul och när vi var tvunga att hjälpa några hem, de som blir så packade att de inte riktigt kan stå rakt, fick vi dessutom höra att vi nästan hade varit för snälla. Men det är ju bättre att vara för snäll än för elak.
Vi kom hem till Freja vid typ 2, drack en kopp te och somnade vid halv 3.

Imorse vaknade vi vid 1 och jag var helt genomförkyld. Skrek massor på ettorna igår så jag kan knappt prata, låter som en halvdöd kråka. Åkte hem en halvtimme efter att vi vaknat och nu sitter jag och dricker te för att min hals ska kännas bättre. Vi får se hur det går. Jag kommer dock få panik om jag inte är det minsta bättre på måndag, jag kan inte vara hemma från skolan. Missar alldeles för mycket viktigt då. Så om jag inte mår bättre på måndag får jag proppa i mig ipren och nässpray och sen äta halstabletter hela dagen. Jag har helt enkelt inget val.

Nu sitter jag i mitt rum och dricker te som en idiot. Har ätit ett halvt paket halstabletter bara idag och låter fortfarande helt hemskt. Emil är på landet (tror jag, har inte sett honom på ett par dagar), mamma och Roger dansar och Emelie är barnvakt åt Viktor och Hanna.
Ikväll kanske Annie kommer över, om jag orkar. I så fall ska vi se på film och bara ta det lugnt. Jag behöver det efter igår.
Nu ska jag svepa ytterligare en kopp te och prata med mina söta små vänner på msn.
Skriver kanske mer senare.
Puss

<3


<3

Hon är en duva
som dansar på dunkuddar.
En ros så ljuv att
allt blir till guld hon nuddar.
Hon är prinsessan
i en otrolig saga.

Hon är en fjäril
som flyger runt på Haga.
Hon finns i drömmen,
hon är där hela natten.
En natt med henne
är nog den största skatten.
Hon kommer till mig,
och gör mig mera lockad,
men när hon pratar,
då blir jag rent av chockad.


Var ska vi sova inatt -
Jag har en säng som står tom
Var ska vi sova inatt -
En lägenhet med två rum
Om du vill leka tafatt -
Så varför slösa med tidén
förneka vad vi egentligen båda vill

Var ska vi sova inatt -
Jag har en skamlig idé
Var ska vi sova inatt -
Ja du kan väl följa med
Om du vill leka tafatt -
Låt oss få de på de klara
för jag bor ju bara ett kvarter härifrån






<3


Onsdag

Herregud.
Vilken hemsk jävla dag. Den började riktigt bra, hade randig (ledig) förmiddag så jag började inte förrän 12. Men sen kom man till skolan och första lektionen var matte. Vi håller på med MA B, just nu linjära funktioner. Det är rätt kul och inte speciellt svårt, om man bara håller sig till grunderna som vi gjort tidigare. Men idag, fyfan. Mizgin, vår lärare som är helt stört duktig på att förklara, höll en genomgång om hur man räknar ut k- och m-värdet i en funktion. Det började bra, jag hängde med till 100% och antecknade sådär lagom mycket som man måste göra för att komma ihåg det senare. Mitt i genomgången säger Mizgin plötsligt att "här är det bra om man använder sig av tan-alfa för att räkna ut...". Hela klassen nollställdes. "Va?", "Vad är tan-alfa?", "Vänta, ta om det där", "vad sjutton pratar han om?!". Mizgin blev lika nollställd som vi. "Har ni inte gått igenom det här i A-kursen?".
Nej, det hade vi inte. Plötsligt blev genomgången om grundgrejer istället som vi skulle lärt oss i 9an och A-kursen. Delta-x, delta-y, sin-alfa, con-alfa, tan-beta och blafuckingblabla-beta. Som sagt, nollställd. Alla i klassen satt med ansiktsuttryck som sa typ "döda mig långsamt, jag klarar inte det här" och när Mizgin sen säger att det är sånt man måste kunna för att klara av ett VG höll halva klassen på att dö. Inklusive mig.
Jag är helt jävla körd när det gället matten nu, ville verkligen bara dö där mitt på lektionen. Delta-x och y är inte speciellt svårt, gäller bara att komma ihåg det. Men det där med alfa och beta hit och dit, hell no. Och jag som ska läsa C-kursen sen också. Döda mig, säger jag bara. Jag och Koffe gick ut och panik-rökte så fort lektionen var slut.

Efter matten var det naturkunskap. Vi "delades in" i par och fick varsin vitamin att läsa på om, muntlig redovisning om 3 lektioner. Jag och Freja (som sagt, "delade in") fick D-vitamin och det var inte särskilt svårt att hitta info om så vi blev klara typ 20 min innan lektionen var slut. Vi fick gå, trevligt nog, så vi gick ner till cafeterian och köpte varsin te och en chokladmuffin att dela på. Det var fett mysigt, satt där och pratade en stund och sen kom brudarna från klassen och gjorde oss sällskap.

Sista lektionen var engelska, vi fick info om en argumenterande uppsats vi ska skriva. Halva lektionen genomgång, halva fritt arbete med att komma på ett ämne att skriva om. När lektionen var slut hade jag några förslag men inte någon konkret, så jag skrev kort och enkelt "politik" på klasslistan. Komma undan lätt, det gillar vi! Under lektionen skickades det runt en lapp bland folket i klassen där man skulle skriva under om man ska hjälpa till att nolla ettorna på fredag. LÄTT att jag ska! Det kommer bli helt galet kul, norsk fylla och stafetter och sånt. Påminner lite om vår nollning, som var hur kul som helst. Har många roliga minnen från den kvällen.

Nu ska jag fixa en grekisk sallad till middag och sen ska jag fixa engelskaläxan. Senare blir det att träffa Annie, vi ska köpa cigg, röka och snacka skit!
Puss

<3



Ibland är man bra snygg.


Tisdag

Tjolahopp!
Idag har jag varit i skolan och för en gångs skull slutade vi tidigare än väntat, det gillar vi. En schemaändring gjorde att matten var inställd och svenskan framflyttad, så vi slutade redan vid halv 2. Jag och Freja åkte till V-by för att plugga matte, men så blev det inte. Vi hamnade på vårt café som vanligt, snackade skit och drack te. Senare stötte vi ihop med Alex, så vi satt och snackade med honom någon timme också innan de var tvugna att åka. Freja skulle till sin teater och Alex på baslektion. Själv åkte jag hem för att äta middag och nu ska jag iväg igen. Ska hem till Johan, har ingen aning om vad vi ska hitta på men vi lär förmodligen hamna framför någon bra film. Det är alltid mysigt.
Skriver kanske mer senare, puss!

<3


Vi är snyggast, älskar dig!


RSS 2.0