Time to start over

Okej, here we go again.
Trodde aldrig att jag skulle säga det men jag saknar att ventilera mig såhär. Komiskt nog har jag alltid varit en sån där människa som vill, men inte riktigt kan, ha en dagbok. En sån där riktig dagbok som man faktiskt skriver ALLT i. Det funkar bara inte för mig, jag skriver i den en gång, kanske två, innan jag lägger den i nån låda där den sen får ligga i flera månader innan jag öppnar den igen. Gör man så finns det ju ingen vits med den. Bloggen har funkat bättre, även om den egentligen inte funkar så bra den heller. Men jag gör trots allt det här för min skull, inte för nån annans. Och jag skiter fullständigt i att det inte är en enda människa som läser den. So here we go again.

Jag kan inte sova. Har haft svårt för det i flera dagar och det gör mig helt vansinnig. Ligger och oroar mig för saker, vrider och vänder på mig, byter sida på kudden för att kunna ligga på den kalla sidan, byter kudde.... you name it. Och två timmar senare ligger jag fortfarande där med ögonen vidöppna och är inte det minsta trött, trots att jag satt och gäspade vid middagsbordet. Idiotsömnsvårigheter.

Lite update nu då, mest för min egen skull. Freja är i Australien med Koffe, de kommer hem nån gång i januari. Malin är i Indien, hon kommer hem på måndag. Tack och lov så har haft kvar Tobbe här hemma, utan honom hade jag aldrig överlevt den här hösten. Jag tror att universum har utsett mig till sitt hatobjekt de senaste månaderna. Så jäkla mycket att ta hand om hela tiden. Universitetet till exempel. Det är verkligen sjukt kul, bland det roligaste jag gjort, men h-e vad mycket det är att göra hela tiden! Ligger fullständigt begravd i böcker, och dyra är de också - har lagt ner över 3500 kronor på kurslitteratur än så länge och jag har bara pluggat i ett knappt halvår. Det är ju helt sjukt.
När jag ändå pratat pengar är det också något jag ligger vaken över på nätterna. Existensminimum är i princip hur man beskriver min plånbok, och det har varit så sen höstterminen började. Har inget studielån eftersom jag vet att jag kommer att plugga i flera åt till, och jag vill inte göra av med mina begränsade stödveckor redan nu. Det är väl smart i och för sig, men det är en kamp att få allt att gå ihop. Ja, jag vet att jag borde sluta röka.

Apropå absolut ingenting kan jag ju fortsätta updaten med att berätta att min kära syster Emma ÄNTLIGEN har fyllt 18. Vi var ute helgen efter hennes födelsedag och det var verkligen sjukt kul, jag är så pepp på att kunna festa med henne på riktigt nu! Vi har redan planerat massor, kryssning efter jul till exempel. Längtar! <3

Födelsedagar - ägaren till min stammispub fyllde år i onsdags så på lördag är det utgång med det gänget också. Det ska bli så stört kul, han går alltid all-in när han festar o känner jag honom rätt fuckar han ur ännu mer när det faktiskt finns nåt att fira, haha. Lite funderingar på vad jag ska ha på mig dock. Tjejsidan kommer fram...

(Blond)Oscar tycker att jag har blivit mycket tjejigare sen jag började plugga på SU, apropå det. Fattar inte alls varför, men när han sa det var det nåt om halsdukar och läppcerat. Fråga inte. Det som är mest obegripligt är hur det skulle kunnat gå till, med tanke på att de jag umgås med är Oscar, en kille som heter David och en tjej som heter Anna (som för övrigt inte är speciellt "tjejig" alls). Det måste bero på att jag inte träffar Freja nåt längre och kan vara tjejig med henne. Skitunge som åker till andra sidan jordklotet utan mig i hundra år! Usch vad jag saknar henne!!! Framför allt såna här stunder, när jag inte kan sova för att jag tänker för mycket.

Hon blir nog glad när hon får veta att jag börjat skriva här igen förresten. Har varit på väg att maila henne i flera veckor nu men varje gång har nåt kommit emellan. Fick jättedåligt samvete idag (igår...), hon hade skrivit på FB att hon saknade mig. Fan. Jag kan inte skriva mer om det för då blir jag bara ledsen. Nostalgi- och saknadskänslorna kommer tillbaka. Snälla låt årsskiftet och januari gå fort...

Herregud, det är snart 2012. Känns som att det var igår jag och mina vänner stod i en lägenhet i Vby och frenetiskt letade efter en vinöppnare 23:50 på natten den 31 december. Haha, vilken panik vi hade! Det slutade med att en annan vän sprang upp till lägenheten över vår och lånade deras. Efter det nyårsfirandet har jag ALLTID en vinöppnare i väskan. Och det här var nyårsskiftet 08/09. Det är ju helt sjukt vad tiden går fort.

Nu är klockan 2 och jag ska upp om drygt 7 timmar. Är fortfarande inte det minsta trött. KUL LIV!
Jag ska ta på mig lite kläder och ta en sista nattcigg innan jag försöker sova igen. Men först ska jag skicka ett mail till världens finaste flicka och be om ursäkt för vilken dålig vän jag är.

Puss

<3

RSS 2.0