3 timmar senare

Det blev inte det minsta lättare, eller roligare, hur mycket jag än försökte tänka så.
Skitskola.


"Läs en bok om ett samhällsproblem,
skriv ett referat av boken och diskutera
sedan en samhällsfråga som tas upp i boken.
Ca 3 datorskrivna A4-sidor."
utomordentligt underbart för mig.


<3


Om jag bara förstod varför?

Internskämt. "How absolutely wonderful for you." Ja, som sagt.
Helgen har spenderats hemma hos Oscar och framför datorn, och oavsett var jag varit har jag pluggat konstant. Hos Oscis har vi spelat in en film om renässansen till engelskan, visserligen är det kul men det tar så sjukt lång tid! Lite småjobbigt faktiskt. Vid datorn har jag skrivit samhällskunskap, svenska och spanska samtidigt. Samhällen ska vara klar imorrn (jag MÅSTE få MVG), spanskan till på tisdag (jag MÅSTE få G) och svenskan är till om typ några veckor men sjukt mycket roligare än de andra två så det har jag varvat med för att orka... Vilket jag ändå inte gör, ironiskt nog.

Jag är helt stört taggad på fest. Bara ha kul, träffa massor av random människor och glömma allt jobbigt en stund, det vore galet nice. Jag har en Bailey's och lite sprit i min byrå, kanske ska ha ensamfest såhär en söndagskväll? Mhm, det vore kul.

En annan sak jag är stört taggad på är värme, sol och sommar. Eller typ Grekland. Jag blir helt deprimerad av det här vädret och det suger så hårt. Lite värme vore inte helt fel. Tiden kan få hoppa fram till mitten av maj - med ett stopp natten 13-14 mars ofc - så att man slipper den här eviga väntan. Det känns som om man bara slösar tid när man följer sina gamla rutiner hela tiden: Upp kvart över 6, fixa sig, ta bussen till skolan, halvsova sig igenom x-antal lektioner, hem, plugga, äta, plugga, sova och sen upp kvart över 6 igen. Att dygnet skulle vara uppdelat i 1/3 sömn, 1/3 arbete/skola och 1/3 fritid är ju rent jävla bullshit. 12 timmar plugg, 3 timmar "fritid" där man i all hysteri går till coop och spenderar pengar man inte har medan man har ångest för plugget och 5 timmars sömn är mer realistiskt. Herregud, man blir ju deprimerad bara av tanken.

Nu ska jag fortsätta skriva samhällskunskap. Varför är det inte lika lätt att skriva en uppsats som att lalla ihop ett blogginlägg? Jag tror inte att det är någon skillnad alls egentligen. Det är bara en mental spärr i huvudet på en som säger att "det här är ett skolarbete, det ska vara svårt som fan och skitjobbigt" och då blir det plötsligt det. Om jag tänker tillräckligt mycket på det kanske det blir kul så småningom.
Puss

<3

Jävla f*ttdag

Det är sällan som jag kommer hem och är på dåligt humör. Jag kan vara trött, ha huvudvärk eller vara halvförkyld men jag är nästan aldrig på dåligt humör. Idag var jag dock det. Jag har haft en riktig skitdag, är så stört irriterad nu så det finns inte.
Dagen började med att jag gick till bussen kvart över 7. Det hade kommit 25-30 cm snö under natten och självklart var det inte plogat någonstans. Fick klättra över meterhöga snövallar och att pulsa genom snön till bussen tog dubbelt så lång tid som vanligt. För att göra en lång historia kort så åkte 3 bussar förbi mig imorse, eftersom det var så jävla mycket folk. Ingen tar ju pendeln när det är snökaos så alla bussar blev överfulla. Jag kom en halvtimme sent på grund av det alltid så omtyckta SL.
Senare på dagen fick jag tillbaka mitt hälsoarbete av Oscar som haft det i sitt skåp. VG-. Jag blev så förbannad. Hon har sänkt betyghelvetet för att jag varit ärlig och sagt att jag röker en del och dricker ibland, + att jag skriver "man bör träna" blablabla istället för "jag bör träna" blablabla så "det verkar inte som att hela arbetet handlar om dig". HELVETES JÄVLA IDIOTKÄRRING, det ska fan inte gå på betyget! Jag är så jävla förbannad på det.
Sista timmen var hälsopedagogik och de tvingade ut oss på promenad runt det äckliga jävla Råcksta träsk. Jag trodde i min naiva tillvaro att jag skulle slippa den förorenade äckelpölen för gott när jag skrev av mig från idrott B, men icke. Det var halt som fan och vi gick fort så in i helvete och mina ben var fucking plommonfärgade efteråt för att det var så kallt. GAAAH!!

Nu börjar jag lugna ner mig igen. Fittdag.
<3

Syskonkärlek


Emil, Markus, Emma o jag, som numera är kortast.
Inget snack om saken, vi är
bäst!


Och vi är lätt snyggast. Puss på dig <3


<3

This ain't a song for the brokenhearted
No silent prayer for the faith departed
And I ain't gonna be just a face in the crowd
You're gonna hear my voice when I shout it out loud

It's my life
It's now or never
I ain't gonna live forever
I just wanna live while I'm alive


My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
'Cause it's my life



Kan man se busigare ut?
<3


She's a d.i.v.a

Jag har någon slags hatkärlek till fester. Jag älskar att fixa mig innan festen. Att föra med några vänner, skrika till hög partymusik och skratta hejdlöst när någon trycker in mascaran i ögat eller får läppstift över hela kinden. Jag älskar stämningen, att dansa, skratta, dricka, ta flummiga bilder och få minnen för livet. Samtidigt hatar jag fester. Beslutsångesten över vilka kläder man ska ha, hur man ska ha håret, skor, smink, smycken. Svårigheterna att fixa dricka, plats att vara på, vilka lögner man ska dra för morsan för att få gå. Och slutligen baksmällan. Den underbara, omtalade baksmällan. Fast på ett sätt är den också galet kul. Att ligga i sängen med dundrande huvudvärk och skratta åt alla blåmärken man har på helt ologiska ställen på kroppen, medan man funderar på vad i helvete det var som hände igår egentligen. Hatkärlek.

Jag ska på fest imorrn, hos en gammal klasskompis som fyllt 18. Det är en temafest, temat är "De sju dödssynderna" och jag ska representera "Girighet". Hur i helvete klär man sig om man är girig?! Det har jag smått ångest över just nu. Det ligger kläder och skor över hela mitt golv, smycken och smink över alla plana ytor. Det doftar hårspray och make-up remover. Mitt i alltihop står ett halvdrucket glas cider med läppavtryck i typ 8 olika färger, allihop är mina. Jag själv ser ut som en glamorös clown med klänning. SEXI.

Det här funkar inte. Jag måste uppdatera mina förråd.
Imorgon ska jag:

- Göra massvis med smycken
- Köpa lösnaglar
- Klacka om mina skor
- Köpa minst 2 st ringar

Och bortsett från det måste jag hinna vara barnvakt, städa mitt rum, tvätta kläder, duscha, fixa mig och ta mig till festen. Äta måste jag hinna med också. Helveteeeeee. =)
Puss på nervsammanbrott

<3


Cops or criminals?

When you're facing a loaded gun - what's the differens?


<3


RSS 2.0