Helvete

Skolan var stängd.

Rastlösheten tar över

Hej på er, har ni haft en bra dag?
Min dag har varit väldigt lugn, har suttit framför tvn och halvsovit hela dagen. Det är säkert jättebra när man är sjuk och har feber som jag, men gud så uttråkad man blir! Jag klättrar snart på väggarna av rastlöshet, samtidigt som jag slumrar till så fort jag lägger ner huvudet. Det är en väldigt konstig känsla ska ni veta.

Mamma ska till tandläkaren snart och då ska jag göra mig i ordning. När hon är klar ska hon nämligen komma hem och hämta mig för att skjutsa mig till skolan, så att jag kan hämta min samhällsbok. Vi har ju prov på fredag och eftersom jag i princip bestämt mig för att vara hemma imorgon men gå på fredag (om jag inte blir sämre) så måste jag ha den för att kunna plugga till provet. Om inte annat vill jag ha ett alternativ till att se på film på dagarna, det är så galet långtråkigt. När mamma åker om typ 10 min ska jag dessutom ta tillfället i akt och gå ut och röka för första gången idag. Det ska bli så galet skönt, nikotinsuget är helt stört.

Ikväll ska jag plugga samhäll, ska läsa igenom det ett par gånger så underlättar det när jag pluggar på riktigt imorrn. Men nu ska jag borsta igenom håret, dra på mig jeans, foundation och mascara och sen ska jag rööööka.
Puss

<3


Bitterfittan har ordet

Det suger att vara sjuk.
Mådde så dåligt idag att jag gick hem från skolan redan efter första lektionen. Var så skakis när jag skulle skriva på lappen om frånvaroanmälan att sjuksyster fick göra det åt mig. Herregud.
Eftersom jag gick hem missade jag matteprovet vilket känns helt värdelöst, ville ha det överstökat liksom. Dessutom missade jag basketmatchen Blackan vs. Bromma som var nu på eftermiddagen. Rivalskolorna skulle göra upp och jag missade det. 
Det känns om möjligt ännu mer värdelöst.


Så vad har jag spenderat dagen med?

När jag kom hem var klockan typ kvart över 10. Köpte avocado på vägen hem som jag åt tillsammans med citron´och en kopp te. Satte på filmen Australia (helt underbar) men somnade redan efter en halvtimme så det var ju ingen idé. Vaknade vid halv 1, stängde av filmen och stapplade in i mitt rum istället. Sen sov jag bort ytterligare 5 timmar.

Kvällens planer är att plugga, trots att jag är sjuk. Måste hålla tempot uppe hemifrån, annars får jag sån ångest över att jag är hemma. Tror jag stannar hemma imorgon också faktiskt, trots att jag verkligen verkligen verkligen borde gå. Skit också.

Nu ska jag göra en kopp te för 5e gången idag. Lägg märke till att jag sovit större delen av dagen och ändå är uppe i 5 koppar. Det är riktigt illa, inte konstigt att det kan bli 11 koppar en pluggkväll... fy skäms Emma.
Apropå beroenden är jag stört röksugen. Får försöka smita ut på nåt diskret sätt.
Skriver mer sen/imorrn.
Puss

<3


People change...

Now I will tell you what I've done for you
50 thousand tears I've cried.
Screaming, deceiving and bleeding for you
And you still won't hear me.
(going under)
Don't want your hand this time I'll save myself.
Maybe I'll wake up for once (wake up for once)
Not tormented daily defeated by you
Just when I thought I'd reached the bottom


I've died again

I'm going under (going under)
Drowning in you (drowning in you)
I'm falling forever (falling forever)
I've got to break through

I'm going under

Blurring and stirring the truth and the lies.
(So I don't know what's real)
(So I don't know what's real and what's not)
Always confusing the thoughts in my head
So I can't trust myself anymore


I've died again

I'm going under (going under)
Drowning in you (drowning in you)
I'm falling forever (falling forever)
I've got to break through

I've...

So run and scream
Scream at me I'm so far away (so far away)
I won't be broken again
I've got to breathe I can't keep going under


I've died again

I'm going under (going under)
Drowning in you (drowning in you)
I'm falling forever (falling forever)
I've got to break through

I'm going under (going under)
I'm going under (drowning in you)
I'm going under

</3


18/10, Söndag

Det blev ingen lugn kväll.

Tobbe bjöd med mig och Freja på fest så det var bara att byta om från mjukisbyxor och myslinnen, borsta igenom håret och snabbsminka sig vid 8 på kvällen. Sen bar det av, först till coop för att köpa utblandning och sen till pendeln. Bussen dit var sen så vi missade 21:26-tåget, vilket tydligen var det sista mot Bålsta för kvällen. Vi stod i Spånga och väntade på ersättningsbussen i lite mer än 40 minuter innan den kom, och efter mycket om och men kom vi till slut hem till Fredde, killen som hade festen. Drag var det inte precis, men fan så kul ändå. Vi drack, rökte, sjöng, skrattade och drack och rökte ännu mer. Underbart folk var det också.

Imorse vaknade vi vid halv 9 av att klockan ringde, vi lyckades ta oss upp och var ute ur huset vid typ kvart över. Ingen av oss var särskilt bakis, men trötta och lite skakis efter endast 2-3 timmars sömn. Fredde bodde i Bro och eftersom pendeln var inställd idag med så tog det oss ca 1,5 timme till Kallhäll där det blev dagen efter-käk på donken. Från donken var vi då tvugna att ta bussen in till stan (!!) och sen tuben hem, varav vi inte var hemma förrän typ halv 2. Bro suger! <3

Nu sitter jag och lyssnar på musik och försöker plugga lite. Har absolut noll inspiration och orkar inte ens bry mig om att vi har matteprov på tisdag, har inte pluggat ett piss.
Det gillar vi.
Senare ska jag eventuellt hjälpa Freja med sin idrottsuppvärmning och oavsett om jag träffar henne eller inte så måste jag fixa cigg, mina tog slut imorse vilket inte var alltför förvånande.
Men först ska jag dö en stund.
Puss

<3

17/10, Lördag

Hej!
Förlåt för dålig uppdatering (gud, känns som att jag börjar varenda inlägg med det numera) men jag har inte haft någon som helst inpiration till att skriva.
Idag är det iaf lördag och jag är just nu ensam hemma, det är inte vanligt ska jag säga. Vid halv 2 ska jag vara barnvakt och jag tänkte att innan dess ska jag ha hunnit städa mitt rum, tvättat, duschat och fixat mig. Det är alltså bäst att sätta igång nu...
Ikväll vet jag inte vad som händer, ska försöka hitta någon trevlig prick att umgås med. Har ni inget bättre för er kan ni ju ringa mig (a)

Puss!

<3




Igår, jag har klippt och färgat håret
för er som inte visste det!
Moahahaha.
<3


4 oktober

You're hot then you're cold
You're yes then you're no


****, när ska du inse att hon
blir helt tokig på dig?

 



Söndag. Kanelbullens dag. Mamma har bakat.
För mig är det här, liksom alla andra söndagar, en pluggdag. Då jag egentligen inte riktigt har tid att skriva, jag skriver ikväll istället, gör jag det enkelt för mig och sätter upp en lista. En "att göra idag-lista".

[x] Räkna matte
[x] Plugga spanska
[x] Skriva protokollet till skolkonferensen
[x] Läsa igenom engelska-uppsatserna igen och skriva kommentarer
[ ] Städa mitt rum
[ ] Tvätta
[x] Duscha
[x] Äta middag med Freja och hennes familj
[x] Köpa cigg
[x] Påbörja en packlista till London nästa helg

Ja... jag har en del att göra som sagt.
Skriver mer sen.
Puss

<3

Missed me?

Hej allihopa!
Det var ett tag sen jag skrev sist. Anledningen är att vi har sjukt mycket plugg och grejer som är på gång just nu (och förmodligen resten av terminen) så jag har faktiskt inte haft tid. Eller ork, för den delen. När jag väl lyckas lugna ner mig efter en stressig dag där tempot varit skyhögt blir jag så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna.
Inte helt oväntat har det hänt massor sen jag skrev sist. Jag tänkte gå igenom alla större händelser lite kort så ni får en uppfattning om vad som hänt de senaste tre veckorna.
14 september var det skolfoto. Jag har beställt bilderna men inte fått dem än, så jag kan inte säga hur de blev, men jag skulle gissa på att de som vanligt blev helt hemska. Det var helt underbart när vi skulle ta dem, Sebbe i min klass kom en kvart för sent (vi hade tid kl 8 på måndagsmorgonen...) så han missade gruppfotograferingen helt. Fotografen märkte direkt att Sebbe är från Spanien så han sa "Eres un poco tarde huh?" = "Du är lite sen va?". Jag dog typ, det var väldigt kul.
22 september hade jag prov i Internationella Relationer. Fick tillbaka provet för ett tag sen och hade ett halvt poäng från MVG. Fick lite damp. Så jävla surt.
23 september fyllde Olle 19 år och Sigge 10 år. Fick aldrig chansen att fira Olle vilket sög riktigt hårt, har typ inte ens träffat honom de senaste veckorna. Sigge firade vi däremot, åt tårta och allt. Eller ja, inte han såklart. Han fick en portion Whiskas, sån där som luktar helt vidrigt, innehåller massa skit och ser ut som det också. Blä.
24 september var det insparksfest för Blackebergs elever på Mango Bar. Det var galet kul, vi dansade konstant i 3,5 timmar. Efter det blev det nattkäk på Donken vid Centralen och cheeseburgare har aldrig varit så gott. Herregud. Nackdelen med kvällen var att det var så sjukt dyrt. Inträde 140 kr, ett glas vatten 10 kr och en läsk 30 kr. Drinkarna hade tydligen kostat över 100 spänn, rena rama rånet (haha).
25/26/27 september bodde jag hos Freja. Vi levde typ på te, choklad och brieost. Galet mysig helg för övrigt. <3
30 september var det Ettornas afton i skolan. Det var helt värdelöst. Grejen med den här kvällen är att ettorna officiellt ska bli riktiga blackebergare, tvåorna och treorna ska stå på balkongerna i ljushallen och skrika "Ner på knä!" till ettorna som sen ska svära Blackebergseden och sen är det fest. Ettorna hade säkert kul, hoppas det i alla fall. Men för tvåor och treor sög det. Hårt. För att summera alltihop och inte bli för bitter så var det såhär: Köa utanför i 50 min medan polisen kontrollerade att ingen smugglade in alkohol eller droger och så att ingen var full (bullshit), komma in och ha missat hela grejen med "Ner på knä", kolla dansgolvet - DJn sög = musiken sög, ljuset sög, dansgolvet sög. Ja, jag är bitter. Vi drog efter en kvart och gick hem till Koffe och krökade istället, tills hans granne fick damp och hotade med att ringa polisen. Då var klockan typ 2 och jag och Freja tog en taxi hem.
2 oktober (idag) hade vi prov i Naturkunskap B. Det var lätt och jag var klar efter en kvart. Satt i fem minuter till och kollade igenom alla mina svar innan jag gick ut, först. Efter ytterligare några minuter kom Freja och Malin och då drog vi in till stan. Malin skulle jobba, jag och Freja skulle hämta Frejas syssling (som hon kallar kusin) Ebba på Centralen eftersom hon kom hit från Gotland. Hon var fett kul och imorrn ska vi supa henne under bordet... fast på ett snällt sätt. (a)

Sådär, det var en del. Jag ska bli bättre på att blogga för det här var jobbigt, haha. Men idag får ni nöja er med det här, jag tänker nämligen göra en kopp te och lägga mig framför tvn nu. Går det någon bra film på tv ikväll? Hoppas det.
Skriver mer imorrn eller nåt.
Puss

<3


Bild från den 24 september, innan insparken.
Älskar dig snygging!
<3


RSS 2.0